.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
شهادت دانشمندان دانشگاه‌ها را پوياتر مي‌كند

وزير علوم، تحقيقات و فناوري گفت: ترور نيروهاي علمي و شهادت دكتر شهرياري نشانگر اين است كه دشمن از ناحيه علم و دانشمندان ايراني در اين برهه از زمان احساس خطر كرده است.

كامران دانشجو در نشستي با روساي دانشگاه‌هاي استان و جمعي از اعضاي هيات علمي كه در سالن همايش پرديس دانشگاه مازندران واقع در شهرستان بابلسر برگزار شد، با اشاره به شهادت دكتر شهرياري كه توسط منافقين كوردل و دشمنان انقلاب اسلامي صورت گرفت، افزود: دشمنان انقلاب اسلامي و ايران پس از پيروزي انقلاب بر آنكه جلوي اين حركت انقلاب مردم را بگيرند و مانع از حركت خروشان آنها شوند، ترور مردم كوچه و بازار را شروع كردند و پس از آن به ترور ائمه جمعه و شخصيت‌هاي متفكر ديني پرداختند.

وي افزود: با توجه به خنثي شدن حركات دشمنان در اين زمينه، بار ديگر دشمن توطئه‌اي را آغاز كرد و به ترور نيروهاي علمي دست زد. دكتر علي محمدي را به شهادت رساند و اخيرا نيز دست به ترور استاد شهرياري زد و اين نشانگر اين است كه دشمن از ناحيه علم و دانشمندان ايراني در اين برهه از زمان احساس خطر كرده است و فهميده كه دانشگاه‌هاي ما سربازان امام زمان را تربيت كرده است چرا كه سرباز امام زمان از علم كامل برخوردار است.

وزير علوم به هفته بسيج اشاره كرد و با اهميت شمردن بسيج، بسيج را يك تفكر دانست و تصريح كرد: هر كس تفكر و فرهنگ انتظار را در سر دارد يك بسيجي است.

وزير علوم علم را ابزاري براي بشريت دانست و گفت: آپارتايد علمي در ديدگاه اسلامي معني نخواهد داشت.

به گفته دانشجو، ‌فرهنگ شهادت در جامعه ما يك فرهنگ والاست و شهادت دانشمندان ما و خون شهيدان دانشگاه را بيدارتر و زنده‌تر مي‌كند و به همه ما انگيزه مي‌دهد چرا كه مكتب ما، مكتبي است كه شهادت دارد.

وي در ادامه اظهار كرد: مكاتب غربي و جوامع دانشگاهي غرب كه ديدگاه تجربي دارند انسان را از ديدگاه تجربي بررسي مي‌كنند و خيلي بخواهند انسان را بها دهند آن را يك حيوان ناطق خطاب مي‌كنند. انساني كه فقط بعد مادي دارد و اگر ما بخواهيم بر اين اساس دانشگاه‌هاي خود را تعريف و در اين مسير حركت كنيم با تفكر و ايدئولوژي ما جور درنمي‌آيد. ما بايد در فضاي خودمان حركت كنيم و بنا بر قول حضرت امام دانشگاه را يك كارخانه آدم‌سازي قرار دهيم كه انسان‌هاي خوشبخت در دنيا و آخرت توليد مي‌كند و نه انساني را كه دانشگاه‌هاي غرب بر اساس مادي‌گرايي و يك‌بعدي مطرح مي‌كنند.

وزير علوم در خاتمه با اشاره به ايجاد شبكه آزمايشگاهي از سوي معاونت پژوهشي وزارتخانه، خاطرنشان كرد: از سوي معاونت پژوهشي شبكه‌ آزمايشگاهي در حال ايجاد شدن است كه اين شبكه، يك شبكه استاني، منطقه‌اي و ملي است و همه دانشگاه‌ها مي‌توانند از اين شبكه بهره‌مند شوند و به آن دسترسي داشته باشند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.412 seconds.